Niech sobie pada, przecież mamy piątek :)

Piątek, 27 marca 2015 · dodano: 27.03.2015 | Komentarze 11

Środa i czwartek przeznaczone na małą regenerację i przygotowanie rowerów do weekendu. Oba zostały gruntownie wyczyszczone z naciskiem na słowo "gruntownie". Porządnie wyczyściłem jedynie oba napędy. Na razie nie mogę sobie poradzić ze zdjęciem spinki Srama z łańcucha Focusa. Szukam różnych trików ale na razie nic nie działa. W związku z tym łańcuch Focusa musiałem czyścić maszynką. Sposób szejkowania jest znacznie szybszy i dokładniejszy. Koniecznie muszę coś zrobić z tą spinką...
Dzisiaj nie było już wymówek ;) Standardowo do pracy zahaczając o PKP. Jakoś przywykłem już do mojej stałej trasy do pracy. Jeśli most zostanie otwarty, a samochody wrócą na Owocową i w okolice dworca nie będę za szczęśliwy. Dzisiaj miałem fajny moment. Zjeżdżając z Owocowej zatrzymałem się aby przepuścić auta będące na pierwszeństwie. W pewnym momencie jedno z aut się zatrzymało i przepuściło mnie na rondo!!! Byłem w szoku! :) Na przejazdach na DDRkach przy rondach auta się kulturalnie zatrzymują ale normalnie nikt nie zatrzymywał się mając pierwszeństwo... do dzisiaj! :)
Żeby nie było tak różowo to oprócz deszczu (który niech sobie pada), który mnie łapał dwa razy trafiłem na palanta jadącego środkiem dwupasmowej jezdni. Kilka dni temu umieściłem film z tego zakrętu - kilka aut ścinało zakręty. Dziś po raz kolejny miałem taką samą, a nawet bardziej groźną sytuację. Postaram się złapać "stop-klatkę" z filmu. Będę uważał na... Peugeoty? ;)

Raz mi świeci słońce, raz komuś innemu...

Teraz chciałbym coś zareklamować. Będzie to płyta, która od prawie tygodnia towarzyszy mi w każdej wolnej chwili :) Pozytywny, polski HH - taki mały powiew lata :) Biegnijcie szybciutko do sklepu po płytę "Podróż zwana życiem" O.S.T.R. (za 29,90 zł zaj.... wydana zaj.... płyta)

...a ten palant w Peugeocie chciał mnie zabić...

Łańcuch od Focus'a i problem ze spinką...

Kategoria DDP, do 50 km, solo

rtut
| 21:24 czwartek, 2 kwietnia 2015 | linkuj Żeby rozpiąć taką spinkę trzeba mieć odpowiednie narzyndzie. Np takie

operacja rozpinania trwa 0,5 sekundy i palce całe. Spinki 10 i 11 rzędów zapinają się całkiem inaczej niż 9 i mniej. Ja bym ich paluchami nie rozpinał. Co do powerlinka sramowskiego to wg producenta jest to spinka jednorazowa i jak na tym jeździłem tego przestrzegałem.

Żeby zapiąć łańcuch spinką 10 lub 11 rzędów wystarczy złożyć ją i delikatnie napiąć łańcuch np naciskając nogą na pedał. Bo są też takie szczypce do spinania spinek ale wg mnie są nie potrzebne
leszczyk
| 16:56 niedziela, 29 marca 2015 | linkuj Jak masło rodzi tak ryzykowne skojarzenia, to spróbujcie smalec ;-)
| 21:00 piątek, 27 marca 2015 | linkuj Ula.... masło może nie ;) Le Dernier Tango à Paris ;) WD40 powinno wystarczyć. Popracuję więcej nad tą spinką... może mi ulegnie...
| 20:13 piątek, 27 marca 2015 | linkuj Ula, nie żartuję. Zaraz wrzucę zdjęcie spinki. Łańcuch 11r i w żaden sposób nie mogę go rozpiąć.... Mam WD40 ale nawet na czystym łańcuchu nie mogę go rozpiąć (męska niezdarność)...
| 19:49 piątek, 27 marca 2015 | linkuj Ula na @tmxs nie mam co liczyć... on jest tak daleko, że mi nie pomoże. Może kiedyś na Focusie go odwiedzę ale to pewnie będzie bardziej 2016. Teraz Ty masz szansę pomóc, bo ja sobie z tym cholerstwem nie mogę poradzić (raczej nie mam dwóch lewych rąk) ;)
tmxs
| 19:33 piątek, 27 marca 2015 | linkuj Kompletnie nie znam się na łańcuchach szosowych ale jeśli ta spinka to SRAM Powerlink to znam ten ból. Stoczyłem z tym ustrojstwem niezliczoną ilość bitew na wiele różnych sposobów. Najlepszy okazał się ten opisany tu:

W skrócie: ściśnij palcami na środku i jednocześnie rozsuwaj części spinki w odwrotne strony. Oczywiście wcześniej użyj sporej dawki brunoxu albo WD40.

Najlepszy sposób to nie znaczy, że prosty i do razu magicznie się uda ale przy odrobinie wprawy - wychodzi. Na pociesznie powiem, że z każdym kolejnym rozpięciem spinka się coraz bardziej wyrabia i za każdym razem jest już lżej :). Powodzenia.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa orzow