Włatca kuł

Środa, 21 października 2015 · dodano: 21.10.2015 | Komentarze 8

Dzięki odrobinie wolnego czasu poczułem się jak prawdziwy "Włatca kuł". Na początek zająłem się w końcu zmianą opon w szosie z letnich conti GP 4000 na GP 4Seasons. Jak miałem już zdjęte opony udało mi się "połatać" dziurawą opnę, która wylądowała na kole. Tym sposobem mam jeden zapas więcej. Może gdybym to zrobił miesiąc temu nie spotkałaby mnie niespodzianka w postaci pierwszej gumy w tym sezonie.
Przy okazji zająłem się drugim kompletem kół do Gianta. Drugi komplet to fabryczne koła Gianta, do których założyłem dętki conti oraz opony Continental RaceKing 29x2.2, na których jeździłem jeszcze wiosną. Będzie to mój zapasowy zestaw w razie awarii podstawowych ZTRów. Zauważyłem również, że muszę dokupić na przód tarczę 180mm na 6 śrub. W tej chwili w przednim kole jest założona tarcza 160mm, a przedni zacisk w Giancie jest większy. Niestety nie mogę przekładać tarcz z ZTRów ponieważ mocowane są w systemie CL.
Na koniec zająłem się nowymi kołami do szosy. Proces zakładania szytek na klej wymaga wyjątkowej cierpliwości. Będę to robił po raz pierwszy, więc chcę to zrobić zgodnie z instrukcją. Dlaczego pisałem o cierpliwości? Odpowiedź jest prosta, według instrukcji założenie szytek na obręcze trwa około 5 dni!!! Tak, nie pomyliłem się słownie PIĘĆ dni ;)
Po pierwsze nową szytkę trzeba odpowiednio rozciągnąć, czyli założyć ją na koło, napompować do około 10 bar i odczekać 72 godziny. Następnie zdjąć szytkę z obręczy, ponownie napompować do 3 bar i posmarować specjalnym klejem do obręczy karbonowych. Na odpowiednio przygotowaną obręcz czyli dokładnie oczyszczoną acetonem nałożyć precyzyjnie warstwę kleju. Po czym należy odczekać przynajmniej 12 godzin do wyschnięcia kleju. Po tym czasie można już ponownie posmarować klejem szytkę, z której później należy wypuścić powietrze do około 1,5 bar. Dopiero wtedy można zabrać się za zakładanie szytki na obręcz (obręczy już nie smarujemy po raz drugi). Kolejny etap to sprawdzenie prawidłowego ułożenia szytki na kole. Gdy wszystko już gra trzeba ponownie napompować sztkę do 10 bar. Po kolejnych 24 godzinach czyli całkowitym wyschnięciu kleju koła są gotowe do jazdy. Oczywiście operację trzeba powtórzyć dla drugiego koła ;)
No to do roboty, pierwsze 72 godziny minęły :)

Nowe koła

Porównanie kół przód

Porównanie kół tył
Kategoria mini, solo

| 09:30 czwartek, 22 października 2015 | linkuj Z przebitej szytki powietrze schodzi znacznie wolniej niż z dętki. Czasem do załatania mniejszej dziury przydaje się uszczelniacz, który w razie "nieszczęścia" można wlać przez odkręcony wentyl i ponownie napompować szytkę. Kilkadziesiąt kilometrów powinno dać się przejechać po takiej "naprawie".
Jarro
| 21:39 środa, 21 października 2015 | linkuj Producent powinien dodawać w zestawie namiot, śpiwór, kuchenkę turystyczna i obowiązkowo nóż komandoski. Jak złapiesz gumę na trasie, to hu hu - 5 dni przeżyć w lesie to nie przelewki
coolertrans
| 21:17 środa, 21 października 2015 | linkuj wygląda mi to trochę tajemniczo, i tylko jedno mam pytanie ...czy kleju wcześniej nie przechowuje się na minusie, tak ze 30 stopni...ze 24 h ?
| 20:39 środa, 21 października 2015 | linkuj Są tylko po to aby jakoś nadążyć za Tobą na wiosnę (przynajmniej jak będziesz jechał na Radonie).
PS. na Miedwiu :)
James77
| 20:22 środa, 21 października 2015 | linkuj Wyścig zbrojeń ;-)
To w jakich maratonach startujesz?
| 15:21 środa, 21 października 2015 | linkuj 300 gramów na każdym kole :)
Szkoda, że dopiero na wiosnę będę mógł poczuć różnicę!
srk23
| 13:24 środa, 21 października 2015 | linkuj 300g różnicy i tyle zachodu...podziwiam Twoją cierpliwość.
barblasz
| 13:11 środa, 21 października 2015 | linkuj szału bym dostał jak bym to robił ;D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa azprz