• HRmax 201 (109%)

Rower sposobem na korki? W Szczecinie raczej NIE!

Poniedziałek, 16 kwietnia 2012 · dodano: 16.04.2012 | Komentarze 2

Sfrustrowany dzisiejszym dojazdem do pracy (ok. 15 km), spowodowanym 4-miesięcznym remontem skrzyżowania przy Bramie Portowej, który trwał 45 min i powrotem, który był jeszcze dłuższy i trwał godzinę wpadłem na "genialny" pomysł - może do pracy będę jeździł rowerem?! Po popołudniowych korkach postanowiłem sprawdzić jak będzie się jechało i ile czasu mi to zajmie. Trasa z Warzymic na ul. Hryniewieckiego. Niestety nie był to dobry pomysł... Ścieżki rowerowe, które zaczynają się od ul Cukrowej i ciągną się do Mieszka I poprzecinane są jezdniami na których "królują" "uprzejmi" kierowcy oraz pozajmowane przez spacerowiczów, którzy z niewiadomych powodów wolą ścieżkę rowerową od chodnika - choć różnica jest tylko w kolorze. Zarówno chodniki jak i ścieżki "ułożone" z kostki brukowej są tak samo nie równe i pełne wybojów! Jednak prawdziwy horror zaczyna się na Piastów! Chodnik pamiętający czasy wczesnego prl-u jest w tragicznym stanie (to samo dotyczy chodników na Narutowicza i Kopernika). O jeździe jezdnią można pomarzyć - choć jest dwupasmowa to należy ona do "Panów Kierowców", którzy za nic mają jednoślady, a rowery są dla nich zawalidrogą! Dopiero po wjechaniu w okolice Bramy Portowej było super - wszystkie okoliczne dojazdy w tym Wyszyńskiego są zamknięte dla "Panów Kierowców". Poruszać się tam mogą autobusy, taksówki i ....rowery ;) Podróż do Wyszyńskiego zajęła mi 25 min. Dojazd do miejsca przeznaczenia następne 15 min, potem prysznic i przebieranie następne 10 min... Gra nie warta świeczki... a szkoda... :(