Tak to się robi!

Sobota, 18 lipca 2015 · dodano: 19.07.2015 | Komentarze 2

Sobota została zaplanowana w taki sposób, że ciężko było znaleźć czas na rower. W zasadzie to na jeżdżenie na rowerze bo cały poranek część popołudnia poświęciłem rowerom. W końcu przyszedł ten dzień, który należało spożytkować na odwdzięczenie się sprzętowi za wożenie dupy. Wszystkie rowery Focus, Giant i Trek zostały dokładnie umyte. Napędy zostały zdemontowane i również dokładnie wyczyszczone, a łańcuchy wyszejkowane. Na koniec jeszcze wszystkie rowery otrzymały warstwę ochronno-konserwacyjną od MucOff ;) Szosy zostały złożone i zaparkowane i jedynie Giant został bez łańcucha ponieważ podczas mycia poluzował się, a później oderwał fragment alu osłaniający ramę w okolicach korby. Plany na wieczór nie przewidywały żadnych wyjazdów. Tak było do czasu...
SMS od Bartka odrobinę zrewidował moje plany. Po krótkiej wymianie SMSów okazało się, że tym razem Bartek jest w Szczecinie na nowym, jeszcze lśniącym góralu. Natomiast mój Giant był nie do końca złożony. Ustaliliśmy, że ja pojadę na szosie, a Bartek po szosie na góralu :) Choć podczas wymiany wiadomości poczułem, że troszkę żałuje, iż nie mam dostępnego górala, ponieważ chciałby aby ktoś mu pokazał podjazd na Bielika. Z odrobiną poczucia winy zabrałem się szybko za składanie Gianta. Poszło gładko i około 18:30 zameldowałem się jak zwykle pod Netto. Wkrótce przyjechał Bartek i ruszyliśmy w "patrolowym" tempie w stronę Siadła Dolnego. Przez całą drogę zamiast jechać gadaliśmy ;) Bartek opowiadał mi o zawodach w górach i ostatnim swoim maratonie na szosie. Muszę przyznać, że znowu napaliłem się na wyjazd do Zieleńca, choć Krzysiek coś przebąkuje aby nie jechać...
W końcu dojechaliśmy do Siadła, które właśnie przechodzi gruntowny remont. Nie ma już "kocich łbów" i na większości drogo gdzie wcześniej straszył totalnie nierówny bruk pojawił się równy pol-bruk.
Do samego podjazdu podjechaliśmy baardzo wolno. Tak też zaczeliśmy podjeżdżanie. Wolniuteńko, spokojnie. Bartek poznawał "górkę". Mi również za nim jechało się bardzo dobrze, nawet miałem wrażenie w pewnym momencie czy nie za wolno. Na wypłaszczeniu odpuściłem myśląc sobie, że i tak zaraz zjadę, a na dwa razy to chyba mnie nie stać. Bartek do końca podjechał spokojnie. Zjazd Bartka natomiast był przeciwieństwem wjazdu. Bez hamulców poszedł jak rakieta... Na dole powiedział mi tylko, że "Bielik to nic specjalnego. U siebie mają sporo takich z korzeniami i kamieniami". Na samym dole powiedział, że teraz czas pojechać lepiej. Miał do wykonania przed startem w Trzech Wieżach jeden 3 minutowy interwał. No i ruszył. Zanim ja zrobiłem zdjęcia i wpiąłem się w pedały jego już nie było. Jak się później okazało podjazd pod Bielika zrobił w 1:36 s!!! Na stravie ustawiony jest tam KOM "Bielik Uli :)" Najlepszy na nim czas do tej pory to 2:05. Bartek poprawił go o 29 sekund na 300 metrach. Gdybym tego nie widział to bym nie uwierzył. Bartek pokazał jak to się robi! Przy okazji dostałem garść porad bo to co wyprawiam woła o pomstę do nieba....

PS. Dzień później w XC Trzy Wieże Bartek znowu złapał KOMa pod nazwą "Podjazd pod wieżę Bismarcka" pokonując na 100 metrach kolejnego zawodnika o 17 sekund!!!