Nauka jazdy

Piątek, 17 lipca 2015 · dodano: 18.07.2015 | Komentarze 0

Kolega, a zarazem sąsiad Marcin z którym miałem przyjemność zaczynać moje rowerowe wojaże po okolicy stał się właśnie dumnym posiadaczem roweru szosowego! Właśnie od wycieczki pociągiem do Gryfina w 2012 zaczynałem pisać ten blog.50 km jednego dnia wykończyło nas kompletnie. Potem jeszcze kilka razy byliśmy razem na rekonesansach okolicznych terenów i nagle nasze drogi się rozeszły. Marcin postawił na wodę czyli windsurfing, kajaki, pływanie, a ja wszystko postawiłem na rower. Z roku na rok jeździłem więcej i więcej. Marcin natomiast coraz rzadziej wyciągał rower. Jakiś czas temu wspomniał mi, że jest zainteresowany zakupem roweru szosowego. Pomyślałem, że mój Trek będzie na początek w sam raz. Liczyłem, że spodoba mu się na początek mój Trek jednak okazał się za duży. Marcin kupił również Treka ale o dwa numery mniejszego w rozmiarze 56 cm. Mój jest chyba nawet na mnie odrobinkę za duży.... Nie zmienia to faktu, że Trekiem od momentu jego zakupu w 2013 do jesieni 2014 czyli w około 1,5 roku przejechałem 7,5 tys km i tylko raz (podczas objazdu zalewu) odczułem to, że mógłby być mniejszy...
Z domu ruszyliśmy bardzo spokojnie zaproponowaną przeze mnie trasą. Na samym początku Marcin ruszył z impetem. Jednak już w Przecławiu czyli po około 1 km dał się wyprzedzić :) Od tej pory oglądałem się tylko aby nie odjechać za daleko. Na prostej i na zjazdach było w miarę. Jednak nawet najmniejsza "zmarszczka" przy mojej równej jeździe powodowała to, że Marcin zostawał z tyłu i musiałem czekać. Tak było do samego końca mojej trasy. Przy okazji zrobiliśmy, a w zasadzie Marcin zrobił swoją najlepszą średnią w swoich dotychczasowych wyjazdach, w sumie Marcin na szosie przejechał dopiero około 200 km. Piątkowy wyjazd można więc jeszcze zaliczyć do nauki jazdy na szosie :)