Focus pokus

Niedziela, 12 października 2014 · dodano: 12.10.2014 | Komentarze 5

Na koniec sezonu jeszcze mała niespodzianka. W nagrodę za zrealizowanie wszystkich założonych celów kupiłem sobie... nowy rower ;) Cóż innego mógłbym sobie kupić? :) Tym razem jest to następca Treka, który dzielnie mi towarzyszył przez ostatnie dwa sezony. Co prawda jeszcze się z nim nie rozstaje ale teraz podstawowym rowerem szosowym będzie FOCUS.
O nowym rowerze można przeczytać TU. Ja natomiast skupię się na moich odczuciach po pierwszej jeździe testowej. Pierwsze co rzuca się w oczy, a raczej ręce podczas noszenia to waga. Rower jest nieprawdopodobnie lekki. Przekłada się to na bardzo szybkie rozpędzanie roweru, a także na lekkość podczas pokonywania wzniesień.
Druga rzecz nad którą muszę popracować to manetki. Po pierwsze są bardzo wygodne w górnym chwycie. Do tego dochodzi pewność chwytu. Nawet z rozluźnionej dłoni manetka nie "ucieka". Jednak popracować muszę nad zmianą przełożeń. SRAM zaproponował zupełnie inną filozofię. Myślę, że po przestawieniu w sposobie myślenia będzie lepiej niż w SHIMANO. Red 22 to najwyższa grupa szosowa od SRAMa, daje się to odczuć właśnie podczas zmiany przełożeń. Czasem słychać tylko cichy "klik" w manetce i łańcuch bezgłośnie zmienia koronkę! Po przesiadce z Tiagry różnica jest kolosalna. Jeśli tylko wyczuję nowe manetki przełożenia będą zmieniać się całkowicie bezgłośnie.
Kolejnym zaskoczeniem w nowej szosie są koła. Są troszkę stożkowate co bardzo daje się odczuć przy bocznych podmuchach wiatru. Czytałem gdzieś, że można się nauczyć jeździć na wyższych kołach podczas wiatru i wcale to nie jest takie straszne jak by się mogło wydawać.
Teraz pora na największe zaskoczenie. Do tej pory jazda po wszelkiego rodzaju  nierównościach, mniejszych dziurach, studzienkach czy kostkach powodowała, że często zmieniałem trasę oby ominąć takie "niedogodności". Po jeździe na Focusie jestem totalnie zaskoczony właściwościami karbonu. Rama, widelec, sztyca, mostek tak dobrze tłumią wszystkie drobne nierówności, że w tej chwili mogę jechać Focusem na MTB ;) Oczywiście żartuję ale naprawdę jestem pod ogromnym wrażeniem poziomu tłumienia. Jechało się bardzo komfortowo. To pewnie również zasługa siodła Fizika i opon nabitych do 9 bar! :)
W drodze są już nowe pedały SH PD-6800. Na razie zamontowałem przeszczep od Treka ale obiecuję je oddać  :)

Focus Izalco Team SL 2.0

PS. od czasu GPS odjęte zostało 2 min i 20 sek. czas od startu do złapania sygnału.

Jarro
| 06:46 niedziela, 19 października 2014 | linkuj Sprzęt rzeczywiście zawody. Piękny prezent sobie zrobiłeś :). Potwierdzam karbon super tłumi drgania, ale na kostce i tak wypadają plomby :), a boczny wiatr na tak lekkim rowerze bardzo się czuje.
| 07:41 poniedziałek, 13 października 2014 | linkuj Dzięki Piotr za dobre słowo :)
Grzegorz, oczywiście postaram się przyszykować na Wasze wyprawy. Choć pewnie nie dam rady aby dotrzymać Wam koła!
Adam, jak dobrze wiesz rower sam nie jeździ. Jak się przekonałem dzisiaj nawet taki jak ten Focus sam nie jeździ. Coś tam trzeba po naciskać aby się poruszył.
coolertrans
| 19:26 niedziela, 12 października 2014 | linkuj teraz się dopiero zacznie... na maratonach za rok... tyle go widzieli, jedyna okazja, aby go zobaczyć...
James77
| 18:53 niedziela, 12 października 2014 | linkuj Szybko doszedł:-)
Rower zawodowy.
Najbliższy koksiarski objazd zalewu to kwiecień 2015.
Szykuj nogę!
leszczyk
| 18:29 niedziela, 12 października 2014 | linkuj Nie znam się na sramach, ale rower wygląda przepięknie, gratuluję zakupu i życzę tysięcy przejechanych na nim kilometrów :-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iasta