Ciepło - zimno

Wtorek, 5 marca 2013 · dodano: 06.03.2013 | Komentarze 4

Wbrew tytułowi wpisu nie będzie ten tekst miał nic wspólnego z grą z dzieciństwa.
Początek marca bardzo rozpieszcza miłośników dwóch kółek. Raczej bezwietrznie w miarę ciepło czyli idealna pogoda aby pojeździć na rowerze. No niby tak... ale tylko wtedy gdy świeci słońce. Po zmroku temperatura gwałtownie spada. Gdy ok. 17-tej wyjechałem z domu termometr pokazywał ok 11° jednak gdy wracałem po 19-tej temperatura spadła do 0! Gdzieś tak około godziny 18-tej zaczęło się szybko robić szaro i zapadł zmrok. Niebo było gwiaździste - żadnej chmurki a to w nocy oznacza mróz. Krótko po 18-tej palce u stóp zaczęły zamarzać. Byłem dość daleko od domu więc nie miałem wyboru musiałem zacząć raźniej naciskać na pedały. Nie za bardzo to pomogło. Drogę między Tantow a Krackow pokonywałem jezdnią w momencie kiedy już zapadł zmrok. Drogę oświetlała mi nowa lampka - dała radę w 100% - już nie mogę się doczekać letnich wycieczek po zmroku. Nowe oświetlenie ma MOC. Muszę jednak dokupić dodatkowy akumulator, ponieważ w maksymalnym trybie świecenia wytrzymuje nie za długo... Gdy minąłem Lebhen zdecydowałem się na wjazd po płytach w górę do Ladethin. Muszę przyznać, że było to odrobinę stresujące przeżycie. Na tyle stresujące, że wyjąłem z uszu słuchawki od MP3 ;) Podczas jazdy w zupełnej ciemności czekałem aż coś mi wyskoczy zza krzaków i zaatakuje mnie. Moja lampka mocno świeciła przede mną i na tych czarnych polach byłem jedynym jasnym punktem :) Szczekające psy powodowały dodatkowo szybsze bicie serca, które i tak przyspieszyło z powodu wyczerpującego podjazdu w niskiej temperaturze. Nie złe przeżycie! Światła Ladethin spowodowały, że mi troszkę ulżyło. Do końca jechało się zdecydowanie łatwiej co nie znaczy, że cieplej... Wręcz przeciwnie:) Wniosek z wycieczki - zimno i ciemno - nie jeździmy po bezdrożach ;)

| 08:16 czwartek, 7 marca 2013 | linkuj Kupiłem jakieś ochraniacze w styczniu (zdjęcie na wpisie z 20.01.) Nie wiem w sumie czego się spodziewałem, chyba cudu. Jednak cudu nie ma. Chronią troszkę przód buta przed wiatrem i to wszystko. Do butów włożyłem dodatkowo wkładki ocieplające z warstwą aluminium ale i tak to za wiele nie daje. Troszkę przedłuża czas komfortu termicznego. Pewnie jest tak jak napisałeś - to tylko półśrodki, które nie zastąpią zimowych butów. Poszukam czegoś, może teraz znajdę jakieś posezonowe wyprzedaże.
James77
| 07:52 czwartek, 7 marca 2013 | linkuj Odkąd mam zimowe buty spd to jeżdżenie w letnich + mega hiper patenty na zatrzymanie ciepła uważam za półśrodki (wycierpiałem wiele odmrożeń)
Róźnica jest bardzo duża.
Masz owiewy?
| 07:04 czwartek, 7 marca 2013 | linkuj "Myślę sobie, że Ta zima kiedyś musi minąć'' jak śpiewał Wojtek Waglewski z Voo Voo :) Dzięki za radę - tak też będę czynił. Jednak idąc za Twoim śladem muszę pomyśleć o jakimś innym obuwiu zimowym. Moje buty kompletnie nie sprawdzają się w warunkach ok. 0 st.
James77
| 19:26 środa, 6 marca 2013 | linkuj Jak marzną Ci stopy to dobrze jest sobie zrobić przerwę i potruchtać z minutę, czy dwie....

Znam ten skrót po płytach przez pole i faktycznie wyobraźnia po ciemku może podsuwać różne pomysły :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa lkazd